magazin
A low-budget filmek szerepe és jövője a hazai filmgyártásban, avagy „az orosz törpe a legnagyobb a világon” - Balázs Gábor és Zányi Tamás…
továbbmagazin
Január elején a Magyar Fimművészek Szövetsége Nyilatkozatban adott hangot abbéli sérelmének, hogy a médiatörvény megújítását célzó előkészületi…
továbbmagazin
A Magyar Filmművészek Szövetsége nyilatkozatában arra hívja fel a figyelmet, hogy a médiatörvény megújítását célzó előkészületi munkába nem vonták…
továbbmagazin
Az alábbiakban a MÚOSZ Filmkritikus Szakosztálya előtt elhangzott évértékelő beszédem olvasható. Az írás vitaindító volt, tehát nem a kritikusi…
továbbmagazin
A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbmagazin
Mindig elámulok azon, hogy amikor valakit sérelem ér azt politikai támadásnak tudja be, miközben szakmai ügyekről csak és kizárólag szakmai alapon…
továbbmagazin
"A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbmagazin
A „művészfilm” és „közönségfilm” fogalmak helyett a „szerzői film” és a „műfaji film” (ha tetszik: zsánerfilm) kifejezés sokkal pontosabb lenne.…
továbbmagazin
A Filmművész Szövetség új Választmánya május 31-én tartotta első ülését. Ennek során megválasztották az új elnökséget, valamint megállapították,…
továbbmagazin
Három név: Frank Miller, Robert Rodriguez és Quentin Tarantino. Sokak szerint korszakos művészek ők, kiket felkent papokhoz méltó hódolat illet.…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié